مدیركل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

ثبت مشترك پل تاریخی گاومیشان به نام استان های لرستان و ایلام

ثبت مشترك پل تاریخی گاومیشان به نام استان های لرستان و ایلام به گزارش آثارنیوز مدیركل میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی طی نامه ای مراتب ثبت مشترك پل تاریخی گاومیشان را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ نمود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای مراتب ثبت مشترك پل تاریخی گاومیشان را در لیست آثار ملی كشور به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ نمود.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این خصوص اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده توسط این اداره كل و با توجه اینكه بخشی از پل گاومیشان در استان لرستان و بخشی از آن در استان ایلام واقع شده دكتر مونسان طی اصلاحیه ای مراتب ثبت مشترك این اثر تاریخی را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ نمود.
سید امین قاسمی اضافه كرد: در اصلاحیه لوح ثبتی آمده است كه در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، ماده واحده ثبت آثار ملی مصوب آذر ۱۳۵۲، بند (ج) ماده واحده قانون تشكیل سازمان میراث فرهنگی كشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی كشور مصوب ۱۳۶۷ اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و استان لرستان روی رودخانه سیمره بعد از تلاقی با رود كشكان به شماره ۲۲۲۲ مورخ ۱۳۷۷/۱۲/۳ در لیست آثار ملی به ثبت رسید.
لازم به ذكر است پل گاومیشان به طول بیشتر از ۱۹۰ متر بوده و عرض چشمه طاق اصلی آن با بیشتر از ۳۱ متر یكی از شاهكارهای معماری است.
این پل تاریخی قبل از این فقط به نام استان ایلام در لیست آثار ملی كشور به ثبت رسیده بود.

1398/03/24
13:08:17
5.0 / 5
4589
تگهای خبر: تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری