رئیس منطقه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی:

سعدالسلطنه قزوین قابلیت ثبت جهانی دارد

سعدالسلطنه قزوین قابلیت ثبت جهانی دارد به گزارش آثارنیوز رئیس منطقه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: اگر دولت برای تكمیل سعدالسلطنه حمایت های لازم را داشته باشد در صورت تكمیل این مجموعه می توانیم آنرا بعنوان بازارچه جهانی ثبت كرده و فستیوال های جهانی مانند جشنواره جاده ابریشم كه در بخارا برگزار می گردد را در آن برگزار نماییم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، غاده هجاوی در دیدار با استاندار قزوین كه بامداد امروز در استانداری برگزار شد، اظهار نمود: با عنایت به مشاهدات خود در قزوین به این نتیجه رسیدم كه شهر قزوین علاوه بر تجارت در صنایع دستی پتانسیل های فراوانی دارد.

وی با اشاره به برگزاری وركشاپ های آموزشی در قزوین عنوان كرد: این شهر كافه های جذابی دارد كه بخشی از فرهنگ مردمان این دیار به حساب می آید.

به قول رئیس منطقه آسیا - اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به اینكه رفت وآمد مردم در بازار قزوین جذابیت خاصی به این شهر بخشیده است، افزود: با عنایت به اینكه در دنیای معاصر زندگی می نماییم، در بازارچه صنایع دستی قزوین مردم معاشرت زیادی با هم دارند.

هجاوی بابیان اینكه سعدالسلطنه مجموعه ای از اقلام مختلف صنایع دستی در این مجموعه موجود است، افزود: اگر دولت برای تكمیل سعدالسلطنه حمایت های لازم را داشته باشد در صورت تكمیل این مجموعه می توانیم آنرا بعنوان بازارچه جهانی ثبت كرده و فستیوال های جهانی مانند جشنواره جاده ابریشم كه در بخارا برگزار می گردد را در آن برگزار نماییم.

ضرورت احیای هنرهای دستی فراموش شده قزوین

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه با اشاره به اینكه قزوین در دوره صفویه بیشتر از ۵۰ سال پایتخت ایران بوده است، عنوان كرد: تنوع صنایع دستی قزوین نشانگر حضور و سكونت اقوام و فرهنگ های مختلف در این شهر و استان است.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع دستی، اظهار داشت: باید برای حفظ و رونق هنرهای دستی برنامه مناسبی هم برای فروش و عرضه آنها داشته باشیم در غیراین صورت به موفقیت دست نمی یابیم.

زاهدی همینطور با اشاره به تجمیع واحدهای فروش صنایع دستی قزوین در كاروانسرای سعدالسلطنه، اظهار داشت: اراده دولت بر این است تا با تكمیل طرح ساماندهی و بهسازی و مرمت این كاروانسرا این فضا كه به مركز ساخت و عرضه هنرهای دستی تبدیل گشته بیش ازپیش برای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی مورد استفاده قرار دهد.

وی با اشاره به وجود كاروانسرای سعدالسلطنه بعنوان بزرگ ترین كاروانسرای سرپوشیده شهری در كشور اظهار داشت: این فضا در گذشته های تاریخی قلب تجاری قزوین بوده و امروزه هم با ساماندهی و بهسازی به بازار صنایع دستی قزوین تبدیل گشته است.

استاندار قزوین بیان كرد: كاروانسرای سعدالسلطنه با عنایت به قدمت تاریخی و واقع شدن در مركز قزوین؛ جزو بهترین مكان ها در ایران برای نمایش و عرضه صنایع دستی است.

زاهدی با اشاره به تعیین هفته ای به نام قزوین و برگزاری برنامه های فرهنگی در این ایام با كمك شهرداری و میراث فرهنگی، اظهار داشت: این هفته كلكسیونی از برنامه های فرهنگی است كه در كنار خود می تواند صنایع دستی را به مردم معرفی و عرضه نماید.




منبع:

1398/03/23
18:22:16
5.0 / 5
4540
تگهای خبر: آموزش , تاریخ , جشنواره , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری