در بازدید آیت الله سعیدی از صحن امام رضا(ع) اعلام شد

حریق به معماری سنتی حرم حضرت معصومه(س) صدمه نزد

حریق به معماری سنتی حرم حضرت معصومه(س) صدمه نزد به گزارش آثارنیوز آیت الله سعیدی بامداد امروز از بخشی از صحن امام رضا ضد السلام كه شب گذشته گرفتار حریق شده بود، بازدید نمود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهالسلام، آیت الله سید محمد سعیدی قبل از ظهر امروز با حضور در صحن امام رضا ضد السلام حرم مطهر، از مراحل ساخت شبستان امیرالمؤمنین امام علی ضد السلام بازدید كرد و در جریان روند پیشرفت كار قرار گرفت.
ایشان در ادامه این بازدید كه همراه با معاونان و مدیران آستان مقدس بود، از محل نگهداری كارتن ها در صحن امام رضا ضد السلام كه شب گذشته گرفتار حریق شده بود، بازدید كرد.
بر مبنای بازدید به عمل آمده، باوجود دود فراوان بوجود آمده به علت سوختن مواد پلاستیكی و كاغذی، اعلام گردید كه هیچ گونه خسارتی به معماری سنتی و كاشی كاری های این صحن وارد نشده و صرفاً مقداری دوده بر روی آنها نشسته است كه به همت خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حال زدودن است.
همینطور درب ورودی مربوطه هم فلزی است كه خادمان بارگاه نورانی حرم مطهر كریمه خاندان در حال زدودن دوده ها و رنگ كاری هستند.
اطلاعات و اخبار این حادثه صرفاً توسط روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با استفاده از پایگاه خبری و كانال های رسمی آستان مقدس در شبكه های اجتماعی منعكس می شود و امید می رود زائران و مجاوران این حرم قدسی به شایعات توجه نكرده و اصحاب رسانه هم همانند همیشه با اطلاع رسانی درست و صحیح همیار خادمان حرم بانوی كرامت باشند.
صحن امام رضا (ع) یا همان صحن اتابكی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جوار درِ شماره پنج محل نگهداری كارتن ها است كه شب گذشته گرفتار حریق شد. خادمان آستان مقدس در بعضی از مناسبت ها همچون نماز ظهر عاشورا كه تمامی مسیرهای منتهی به حرم مطهر مملو از خیل نمازگزاران می شود، از این كارتن ها برای اقامه نماز جماعت در خیابان های اطراف حرم مطهر استفاده می نمایند. احتمال داده می شود علت این آتش سوزی اتصالی سیم های برق بوده باشد. این آتش سوزی با مشاركت نیروهای آتش نشان و خادمان حرم مطهر در كمترین زمان ممكن اطفا شد و هیچ خسارت مالی و جانی خاصی به دنبال نداشته است.




1398/03/20
11:26:25
5.0 / 5
4426
تگهای خبر: بنا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری