اعتراض به ساخت فرودگاه در نزدیكی میراث تاریخی پرو

اعتراض به ساخت فرودگاه در نزدیكی میراث تاریخی پرو آثارنیوز: به دنبال برنامه ساخت فرودگاه بین المللی در نزدیكی «ماچوپیچو» اعترض های مردم «پرو» در مخالفت با این اقدام شدت گرفته است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، باستان شناسان، تاریخدانان، راهنماهای تورهای گردشگری و دیگر اقشار جامعه از دولت «پرو» می خواهند، برنامه ساخت یك فرودگاه بین المللی را در نزدیكی بنای تاریخی «ماچو پیچو» متوقف نماید. طرح ساخت و ساز چندین میلیارد دلاری این فرودگاه كه به منظور كوتاه كردن زمان مسافرت گردشگران عازم به این منطقه نمایش شده است، اوایل سال جاری در حالی شروع شد كه چندین بولدوزر بخش اعظمی از زمین های نزدیك به ورودی «دره مقدس» را هموار كردند. مقرر است ساخت این فرودگاه تا سال ۲۰۲۳ به اتمام برسد.
گردشگران می توانند برای بازدید از این مكان تاریخی كه نامش در لیست میراث جهانی یونسكو ثبت شده از قطاری كه مبدا آن شهر «كوسكو» است، استفاده كنند، با این وجود رسیدن به «ماچوپیچو» ۳ ساعت زمان می برد.
این مكان تاریخی هرساله بیشتر از یك میلیون بازدیدكننده را به این منطقه می كشاند. این رقم دو برابر چیزی است كه یونسكو در قبال محافظت از این مكان تاریخی، وعده داده بود.
«ناتالی ماجلوف» تاریخدان هنری اهل «پرو» دانشگاه « كمبریج» كه آغازكننده موج اعتراضات بود، معتقد می باشد، برنامه ساخت فرودگاه در این منطقه بسیار كوته بینانه است و در بلندمدت آینده این مكان تاریخی را به خطر می اندازد.
وی بیان كرد: «ساخت فرودگاه در این منطقه، حفاظت از یكی از باارزش ترین مكان های تاریخی و باستانی جهان را به خطر می اندازد.»
دولت « پرو» معتقد می باشد پروژه ساخت فرودگاه بین المللی در این مكان سبب ایجاد بیشتر از ۲ هزار شغل می شود و فرصت های اقتصادی مختلفی به ارمغان می آورد.
«ماچوپیچو» كه از آن بعنوان شهر گمشده «اینكا» ها نام برده می شود، حدود سال ۱۴۵۰ میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینكاها ساخته شد. این دژ در ۵۰ مایلی «كوسكو» پایتخت اینكاها قرار دارد و بنا بر این هیچ گاه مانند سایر شهرهای اینكاها پیدا و ویران نشده است.
در طول قرن ها، جنگل های اطراف این مجموعه رشد كرده و آنرا پوشانده است و بنا بر این از نظرها پنهان مانده و تنها عده معدودی از وجود آن اطلاع داشته اند.
در بیست وچهارم ژوئیه ۱۹۱۱ میلادی، «ماچو پیچو» به وسیله «هیرام بینگام»، تاریخ شناس آمریكایی در یك سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب ارائه شد. او به وسیله راهنمایی محلی هایی كه گه گاه به سایت بازگشت می كردند به آن جا هدایت شد.
«ماچو پیچو» بعنوان میراث جهانی یونسكو در سال ۱۹۸۳ میلادی به ثبت رسید و بعنوان یك شاهكار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینكاها حالا بعنوان یكی از عجایب هفت گانه جدید شناخته می شود.






منبع:

1398/03/02
19:29:41
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: باستانی , بنا , بنای تاریخی , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری