معاون سازمان میراث فرهنگی كشور:

۱۱ شغل به ازای هر توریست در سطح كشور ایجاد می شود

۱۱ شغل به ازای هر توریست در سطح كشور ایجاد می شود آثارنیوز: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی كشور با اشاره به اینكه امروز گردشگری می تواند یكی از طریق های مهم توسعه اقتصادی باشد، اظهار داشت: ۱۱ شغل به ازای هر توریست در سطح كشور ایجاد می شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، ولی تیموری شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از خادمان سفر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینكه ۱۱ شغل به ازای هر توریست در سطح كشور ایجاد می شود، اظهار داشت: این میزان اشتغال، نشان دهنده سهم بالای گردشگری در توسعه اقتصادی و همینطور كاهش محرومیت و فقر زدایی است.
وی با اشاره به اینكه گردشگری می تواند ابزاری برای فقر زدایی و كاهش آن معرفی شود، اضافه كرد: ایجاد یك مجموعه بوم گردی ساده بعضاً سبب می شود كه اهالی یك روستا از وضعیت اقتصادی بوجود آمده بهره مند شوند و این نشان دهنده اهمیت توریسم است.
رضایتمندی مردم از خدمات ستاد تسهیل سفر
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور با اشاره به اینكه گردشگری به مثابه یك میراث و صنعتی ملی به حساب می آید كه رشد آن نیازمند فضای همكاری، تعامل و مشاركت است، اظهار داشت: به واسطه ظرفیت بالای گردشگری در كشور، این صنعت می تواند به همه بخش های مرتبط به خود نفع برساند.
تیموری در ادامه اظهار داشت: ۹۷ درصد شكایت های واصله در سازمان میراث فرهنگی در سطح كشور در همان ایام نوروز رفع شد و این نشان از همت والای مسئولان ستادهای تسهیل خدمات سفر در سطح استان ها بود كه باید قدردان تمام این افراد باشیم.
وی همینطور اظهار داشت: خوشبختانه رضایتمندی خوبی از ستاد تسهیل خدمات سفر طی نوروز در سطح كشور و همینطور استان سمنان به وجود آمد كه این امر هم پرارزش است.

1398/02/20
21:57:30
5.0 / 5
4318
تگهای خبر: آئین , توریست , خدمات , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری