قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه تشریح كرد

گردشگری اسلامی به دنبال چیست؟

گردشگری اسلامی به دنبال چیست؟ به گزارش آثارنیوز قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: تفكر و تعقل بشری در ارتباط با حقیقت هستی از اهداف اصلی و مهم گردشگری اسلامی است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مجید خالق پور در آئین اختتامیه اولین همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز، با بیان این كه اهداف مختلف گردشگری سبب شده تا انواع مختلفی از گردشگری در سطح جهان مطرح شود، اضافه كرد: دین اسلام در ارتباط با انواع مختلف گردشگری حرف هایی داشته و درباره گردشگری به قصد تفرج و كسب آرامش هم برنامه و اهدافی تعیین كرده است.
وی با بیان این كه آشنایی با اهداف اسلامی در حوزه گردشگری تفریحی، این نوع سفرها را پربارتر می كند، اظهار داشت: متولیان امر گردشگری اسلامی باید بگونه ای این صنعت را مدیریت كنند كه گردشگران به تعقل نسبت به اطراف خود پرداخته و متوجه حقیقت هستی شوند.
حجت الاسلام خالق پور با بیان این كه "احیای عقول بشر" یكی از اهداف گردشگری اسلامی است، تصریح كرد: گردشگری اسلامی نمی گوید همه مسلمان شوند بلكه در تلاش است تا بشر از اوقات فراغت خود بهترین بهره را برده و عقل توریست را تحریك و قدرت تعقل وی را مدیریت می كند.
وی تصریح كرد: در دنیای كنونی نیروهای شیطانی در چارچوب انسان ها، گردشگری را مدیریت می كنند و گردشگری را بیشتر به سمت مرداب جهالت و بی اطلاعی و جدایی از حقیقت و حس مسئولیت سوق می دهند؛ در چنین شرایطی نیاز به گردشگری اسلامی به شدت احساس می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار نمود: با عنایت به این كه همایش فقه گردشگری اولین دوره خویش را در سطح بین الملل تجربه می كند، لازم است برای تداوم و همینطور استفاده از دستاوردهای علمی آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه در خاتمه اظهار داشت: امید است این همایش آغاز خوبی برای تحقق واقعی گردشگری اسلامی باشد.




1398/02/06
15:57:07
5.0 / 5
4430
تگهای خبر: آئین , توریست , سفر , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری