آثار موزه هنرهای زیبا ساماندهی و مستند نگاری شدند

آثار موزه هنرهای زیبا ساماندهی و مستند نگاری شدند به گزارش آثارنیوز بیشتر از ۱۳۰۰ قلم شی پرارزش از قبیل تابلوی نقاشی و مجسمه در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ساماندهی و مستند نگاری شدند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی سعدآباد؛ در این پروژه كه از شهریور ماه ۱۳۹۷ شروع شده، آثار تاریخی با همكاری پرسنل موزه پاكسازی، مرمت سطحی، استقامت بخشی و ساماندهی می شوند و پروژه عكاسی و مستند نگاری این آثار هم در دست انجام است.
این پروژه برای ۳۰۰۰ قلم شیء تاریخی موجود در گالری ها و مخازن موزه هنرهای زیبا اجرا خواهد شد.
موزه هنرهای زیبا، یكی از زیباترین موزه های مجموعه سعدآباد است كه آثار هنری ارزشمند، مجسمه ها و تابلوهای نفیس نقاشی را در خود جای داده است.
این موزه كه ساختمان آن قبل از انقلاب شكوهمند اسلامی دفتر وزارت دربار بود، در سه طبقه: طبقه همكف (بخش نمایشگاهی موزه و گالری نمایش آثار هنرمندان معاصر ایرانی)، طبقه اول (گالری آثار نقاشان اروپایی قرن نوزدهم و بیستم میلادی در سبك های رئالیسم و ناتورالیسم، مدرن، فوویسم، سورئالسم و امپرسیونیسم و مجسمه های برنزی و مرمرین)، و طبقه دوم (ویژه نمایش آثار ایرانی متعلق به دوران صفوی، افشار، زند و قاجار)، همه روزه بجز تعطیلات سوگواری پذیرای علاقمندان به هنر و فرهنگ است.

1398/01/26
14:57:08
5.0 / 5
4541
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , فرهنگ , مجموعه فرهنگی تاریخی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری