معاون میراث فرهنگی كشور:

۷۰ میلیارد ریال به آثار تاریخی بروجرد خسارت وارد شد

۷۰ میلیارد ریال به آثار تاریخی بروجرد خسارت وارد شد به گزارش آثارنیوز معاون میراث فرهنگی كشور اظهار داشت: بیشتر از ۷۰ میلیارد ریال به آثار تاریخی بروجرد خسارت وارد شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا منطقه لرستان، محمدحسین طالبیان - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در حاشیه بازدید از آثار تاریخی بروجرد بعد از بارش های سیل آسا، اظهار نمود: بعضی از آثار به علت دخالت هایی كه شده گرفتار صدمه های بیشتری شده ولی برخی جاها كه مرمت صورت گرفته كمتر صدمه دیده است.

وی خاطرنشان كرد: تعداد زیادی بنا در بروجرد و روستا وجود دارد كه همه نیازمند رسیدگی فوری و اضطراری است تا وضعشان از این بدتر نشود. الان در حال مشورت هستیم كه این كارها را با برنامه ریزی انجام دهیم.

معاون میراث فرهنگی كشور تصریح كرد: ۷ میلیارد تومان خسارت به خانه های تاریخی بروجرد وارد شده است.

طالبیان افزود: در كل لرستان بیشتر از ۷۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و زیرساخت های گردشگری خسارت وارد شده است.

وی بیان كرد: برخی پل ها زیر سیلاب هستند وقتی بیرون بیایند و وضعیت آنها بررسی شود مسلماً بیشتر می شود ولی برآورد ریالی ما تا این لحظه این است ولی میزان دقیق پس از كار كارشناسی دقیق تر اعلام می نماییم.

معاون میراث فرهنگی كشور افزود: كمك می نماییم از جانب ستاد بحران استان مرمت این آثار تاریخی در درجه اول قرار بگیرد چون مقصدهای مهم گردشگری می باشد و به معیشت مردم گره خورده است.





1398/01/18
13:14:54
5.0 / 5
4284
تگهای خبر: آثار تاریخی , بنا , تاریخ , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری