‍ درپی بارندگی شدید؛

چغازنبیل توریست نمی پذیرد

چغازنبیل توریست نمی پذیرد به گزارش آثارنیوز مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل اظهار داشت: به منظور پیشگیری از صدمه رسیدن به بنا و گردشگران به علت بارش باران، چغازنبیل تعطیل می باشد و توریست نمی پذیرد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، عاطفه روشنویی اظهار نمود: باتوجه به ریزش باران های تند با قطره های درشت در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیب‎پذیری دیوارها و كف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا می كند؛ چون كه این بنا دارای كف فرش های اصیلی است كه راه رفتن روی این كف فرش ها در زمانی كه خیس هستند، تخریب و كوتاه شدن عمر آنها را به دنبال خواهد داشت.

وی تاكید كرد: هنگامی كه زمین به دنبال بارندگی خیس است، ضرورت حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب می كند اجازه بازدید از عرصه را ندهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران هم با ما همكاری كنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به این كه نخستین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست كه در جهت حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی كه متعلق به خود آنها است، با عوامل پایگاه همكاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از رجوع به سایت چغازنبیل اجتناب كنند.

وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت كرد تا امروز (پنجم فروردین‎ماه) به جای محوطه میراث جهانی چغازنبیل، به موزه هفت‎تپه رجوع و از آن دیدن كنند.

رشنویی از گردشگران درخواست نمود همواره قبل از آن كه از مسیرهای دور و نزدیك به سایت چغازنبیل رجوع كنند، حتماً با هواشناسی هماهنگ باشند چون كه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما ۲۴ ساعت پیش از آن باران باریده باشد هم نمی توانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه (هفتم فروردین‎ماه ۹۷) در نقاط مختلف استان خوزستان بخصوص مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.

1398/01/07
13:59:38
5.0 / 5
4522
تگهای خبر: بنا , تاریخ , سایت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری