ایمانی خوشخو در مراسم اعطای جایزه تعالی گردشگری مطرح كرد

حل مشكلات اقتصادی با كمك گردشگری

حل مشكلات اقتصادی با كمك گردشگری آثارنیوز: رئیس پارك علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار نمود: امروز همه نهادهای مذهبی، سیاسی و اجرایی قبول كرده اند كه یكی از طریق های برون رفت از مشكلات اقتصادی روی آوردن به گردشگری می باشد، البته در این زمینه باید مسائلی را در قالب ارزش های اجتماعی باز بپذیریم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمدحسین ایمانی خوشخو عصر امروز (یكشنبه ۵ اسفند) در مراسم تقدیر از برگزیدگان "جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری"با بیان این كه مفهوم جایزه تعالی گردشگری حركت رو به جلو و پیشرفت در این صنعت است، اظهار داشت: پارك علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در امتداد وظایفش و با حمایت دانشگاه علم و فرهنگ آغازكننده برگزاری جایزه تعالی گردشگری شد.
وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تأیید این حركت تصریح كرد كه برگزاری این جشنواره به توسعه گردشگری كمك می نماید. گردشگری با فراز و نشیب ها رو به جلو حركت می كند. حالا در كلام مسئولان لفظ گردشگری را بیشتر می شنوید و جامعه بیشتر از گذشته درگیر گردشگری می شود، همین طور میزبانان در فضای غیررسمی خانه های خودرا در اختیار گردشگران قرار می دهند. امید است كه گردشگری در جایگاه اصلی خود كه لایق سرزمینی با این سابقه تاریخی و مردم خوب است قرار بگیرد.
ایمانی خوشخو افزود: بر آن شدیم كه ما صرفاً میزبانی باشیم برای افرادی كه خواهان تعالی گردشگری كشور هستند. این گام نخست است بالقطع در سال های بعد شاهد حضور بیشتر اهالی این صنعت هستیم و این جایزه ترازی خواهد شد كه شركت ها با این معیار تعالی كه معیاری بین المللی است خودرا تطبیق دهند و رشد كنند.


گردشگری باید جزو سه اولویت اول كشور باشد
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ باز در قسمتی از این مراسم با بیان این كه یكی از موضوعاتی كه جای خالی آن در گردشگری حس می شد، داوری میان شركت های گردشگری بود، اظهار داشت: من فكر می كنم اگر اقتصاد ما بخواهد نجات پیدا كند راهی به جز توجه خاص به گردشگری نداریم.
دكتر سعید هاشمی اظهار نمود: به نظر من گردشگری باید جزو سه اولویت اول كشور باشد چراكه ظرفیت های بسیاری در این خصوص در كشور وجود دارد و امیدوارم این جایزه بتواند در راه تعالی گردشگری به ما كمك نماید.
در ادامه، رئیس كمیته داوران این رویداد با اشاره به سابقه این جایزه در كشورهای خارجی اظهار داشت: امسال با حمایت سازمان میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی نخستین دوره اهدای این جایزه در صنعت گردشگری انجام شد.
دكتر علی رضا یاوری فر اضافه كرد: با فراخوانی كه داده شد حدود ۱۲۰ نفر بعنوان كاندیداهای ارزیابی به دبیرخانه این جایزه پیوستند كه سپس فرآیند مصاحبه نیمی از آنها انتخاب شدند؛ سه دوره آموزشی برای آنها انجام شد و با تمرین ها و كارگاه های متعددی كه داشتند آمادگی پیدا كردند كه بنا بر مدل علمی، سازمان های شركت كننده را مورد ارزیابی قرار دهند. البته لازم به توضیح است كه ارزیابان ارشدی كه سابقه طولانی حتی در جوایز اروپایی داشتند در كنار این ارزیابان حضور داشتند. بیشتر از ۳۰ شركت برای حضور در این همایش ثبت نام كردند و خوشبختانه بیشتر از ۲۳ شركت مورد ارزیابی قرار گرفتند و بنا بر معیارهایی كه وجود دارد حائز امتیازاتی شدند. هم چنین شورای سیاست گذاری هم امتیازات را مورد بررسی قرار داد و مورد تأیید نهایی قرار گرفت.
در اختتام این مراسم از برخی از ارزیابان تقدیر گردید. همین طور از هتل ایران گردی و جهان گردی كرمان، خانه توریستی زواره، مجتمع گردشگری خورشید اردهال، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مجموعه ساحلی سپیدكنار متین، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه هتل آپارتمان فیروزه متین مشهد، شركت راهنمای سفر كارناوال، هتل آپارتمان لاله متین بانه، هتل همای بندرعباس، هتل همای خیام مشهد، گروه هتل های پارسیان، هتل پارسیان آزادی، شركت سرمایه گذاری ایرانگردی جهانگردی، مجموعه موزه علوم و فناوری های ایران، هتل همای مشهد، هتل همای تهران، هتل همای شیراز، هلدینگ همای تهران، شركت حمل ونقل ریلی رجا، اداره كل راه آهن استان لرستان، هتل ایرانگردی جهانگردی ارومیه و هتل ایرانگردی جهانگردی سنندج تقدیر به عمل آمد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در قسمتی از این مراسم باز معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به قرائت پیام علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت.





1397/12/06
14:01:48
5.0 / 5
4216
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری