ارومیه 2020 چه شكلی است؟

ارومیه 2020 چه شكلی است؟ آثارنیوز: شهردار ارومیه اظهار داشت: ۵۰ درصد از زیرساختهای شهر برای ارومیه ۲۰۲۰ آماده است.


محمد حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینكه ارومیه ۲۰۲۰ طرحی است كه این شهر را به شهر گردشگری بین المللی تبدیل و صنعت توریسم در این شهر تقویت می شود اشاره كرد: هدف نهایی ارومیه ۲۰۲۰ معرفی زیبایی ها و ظرفیت های موجود در شهر علاوه بر كشور در سطح بین المللی و فرا مرزی است كه در این راستا اقدامات خوبی شروع شده است.
وی با اشاره به اینكه قدم اول برای اجرای طرح مذكور در شهر، توسعه زیرساخت ها است اضافه كرد: در این راستا اقدامات لازم و اجرای برنامه های نرم افزاری و زیر ساختی در امتداد برند سازی و معرفی فضاهای موجود شروع شده تا بوسیله شبكه ملی و برون مرزی شهر ارومیه معرفی شود.
حضرت پور با اشاره به محورها و راهبردهای تعریف شده به منظور معرفی ارومیه بعنوان مقصد گردشگری بین المللی تصریح كرد: گردشگری سلامت یكی از بهترین ظرفیت های موجود در استان است كه به دلیلی پایین بودن هزینه های درمان در مقایسه با سایر كشورها و توسعه زیرساخت های سلامت مورد توجه است كه درصددیم در ارتقا شاخص های بهداشت و درمان بیمارستانها، درمانگاه ها و مطب ها تلاش مضاعقی صورت گیرد.
وی، وجود پتانسیل های طبیعی و بكر منطقه را مثال زدنی عنوان نمود و اظهار داشت: به دنبال ایجاد بستر مناسب در منطقه سیلوانا با وجود دشت وسیع و مناسب منطقه برای توسعه گردشگری ورزشی هستیم.
شهردار ارومیه با اشاره به وجود كلیساهای موجود در استان و توجه به ظرفیت گردشگری مذهبی اظهار نمود: قره كلیسا سالانه مقصد گردشگران خیلی از اقصا نقاط دنیا است كه می توان با استفاده از ظرفیت موجود، درآمد زایی كرد تا مردم منطقه از این پتانسیل منتفع شوند.
وی با اشاره به علاقه گردشگران جهت استفاده از مناطق طبیعی و وجود جاذبه های گردشگری این چنینی همچون مارمیشو، خوشاكو، دریاچه ارومیه و ابشارسوله دوكل در ارومیه اشاره كرد: تابستان ۹۸ بوسیله شبكه ملی، انواع جاذبه های موجود در استان و شهر ارومیه را برای جذب توریست بوسیله برنامه های مختلف تلویزیونی معرفی می نماییم.
حضرت پور، ارتقای ضریب اشغال هتل ها و اسكان مسافران به ۵۰ درصد امسال را نشان از رونق گردشگری و موفقیت نسبی در معرفی و جذب توریست به استان و شهر ارومیه، عنوان نمود و اضافه كرد: به منظور توسعه زیرساخت های گردشگری، پروانه بلاعوض ساخت هتل و اماكن اقامتی به متقاضیان این حوزه صادر می شود.
وی، بهبود آسفالت خیابان ها و هسته مركزی شهر، پیاده رو سازی، ساخت المان های مختلف و جداره سازی خیابان امام را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده و در حال انجام برای آماده سازی ارومیه تا سال ۱۴۰۰ عنوان نمود و اظهار داشت: ۵۰ درصد از زیرساخت های لازم برای ارومیه ۲۰۲۰ آماده شده و نیم دیگر باقی مانده باز تا ۲ سال آینده تكمیل می شود تا ارومیه به معنای واقعی مقصد گردشگری بین المللی معرفی شود.
حضرت پور افزود: توسعه زیر ساخت ها زمان بر و نیازمند همكاری مردم و سایر ارگان هاست.




1397/11/28
15:30:45
5.0 / 5
4578
تگهای خبر: اقامت , توریست , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری