بوم گردی سیار هم به اقامتگاههای گردشگری افزوده شد

بوم گردی سیار هم به اقامتگاههای گردشگری افزوده شد آثارنیوز: اقامتگاهای بوم گردی سیار در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری عرضه شدند مقرر است این اقامتگاهها در مناطقی كه ساخت و ساز به طبیعت لطمه می زند ایجاد شوند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از روز ۲۳ بهمن شروع شده و تا ۲۶ بهمن باز ادامه دارد، یكی از غرفه های این نمایشگاه مربوط به بخش خصوصی در فضای بیرون نمایشگاه به معرفی و عرضه اقامتگاههای بوم گردی پیش ساخته پرداخته است.
اقامتگاه سیار از مصالح محكمی مانند یونولیت، آهن و بتن سازه ای ساخته شده تا بتواند در مناطق گردشگری پذیرای میهمانان و گردشگران باشد.
این اقامتگاهها نیازی به مجوز ساخت و ساز ندارند و هزینه های ساخت آنها باز بستگی به طرح و مساحتشان دارد كه از متری دو میلیون تومان شروع می شود و طبق سلیقه متقاضی می توان آنها را مبلمان كرد.
نمای بیرونی نمونه ای كه در نمایشگاه گذاشته شده است كاهگل است و می توان در هر منطقه ای بسته به شكل و معماری خانه های بومی این سازه ها را تغییر داد. این یك ایده ای نو هست كه قبل از این در توچال وشهرك اندیشه شهریار باز اجرا شده است و با سازه قوطی و یونولیت ده سانتی و عایق بندی طراحی شده تا در مقابل هوای سرد و گرم و طوفان مقاوم باشد.
با ساخت این سازه ها در مناطق گردشگری می توان كمترین لطمه را به محیط زیست زد چون ساخت و ساز آن بدون دخالت در طبیعت قابل جابه جایی و تغییر است. حتی می توان از این سازه ها در مناطق صعب العبور باز استفاده نمود.

1397/11/26
15:11:26
5.0 / 5
4651
تگهای خبر: اقامت , اندیشه , طراحی , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری