نفس شهر باستانی را حوالی تهران بریده اند

نفس شهر باستانی را حوالی تهران بریده اند آثارنیوز: از «چشمه علی» راه پله ها و نوك دژ را به راحتی می توان دید، حتی از همان مسافت دور، تعداد كسانی را كه از پله ها بالا می روند هم می توان شمرد. اما انگار این یادگار اشكانی ها بی پناه تر از آن است كه به جز ماشین آلات روغنی، كثیف و سنگین كارخانه های اطرافش، توجه دیگری را به خود جلب كرده باشد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، شاید بتوان به تعداد انگشتانِ یك دست، برای توجه به آثار باستانی ری قدمت گذاشت، توجهی كه زنگِ هشدارها را برای پیشگیری از هر نوع تخریب به صدا درآورده و حتی سبب شده برای یكی دو بنای باستانی این شهر چند هزار ساله هم بلیت ورودی از گردشگران گرفت، اما انگار هنوز «رشكان» ۲۳۰۰ ساله، به ارزشی كه برای آن؛ چنین تكلفی را احداث كند، نرسیده است. یا شاید مالكِ شخصی دژ، هنوز نمی داند چه گوهری در اختیار دارد كه بخواهد آنرا هم پایه ی یكی دو بنای قلیل شهرش برساند.
غربت این اثر چند هزار ساله به حدی است كه شش سال پیش و در زمان عبور بزرگراه امام علی (ع) هم هیچ صدایی از آن در نیامد وقتی بخشی از ترانشه های باستان شناسانی كه هفتاد سال پیش در این محوطه ی باستانی به دست آورده بودند را زیرخروارها خاك پنهان كرد.
تابلو اعلام كاوش در محوطه تاریخی دژ رشكان

1397/11/10
01:13:38
5.0 / 5
4621
تگهای خبر: باستانی , بنا , تاریخ , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری