جاذبه های گردشگری استان سمنان(3)

اوپرت، مرز رویایی، سرزمین تماشایی

اوپرت، مرز رویایی، سرزمین تماشایی به گزارش آثارنیوز كم پیش می آید كویر و جنگل همسایه هم شوند، اما اگر این گونه شود، خطه ای منحصر به فرد تولید می كنند كه از نظر آب و هوایی و منظره ای، برای هر بیننده با هر سلیقه ای، چشم نواز و خاطره ساز می شود، اوپرت در مرز شمالی استان سمنان چنین خطه رویاخیز و باصفایی است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، در استان سمنان، اوپرت در فاصله 55 كیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر یكی از مناطق بی نظیر و چشم نواز گردشگری می باشد كه با دیواره هایی از فلات مركزی ایران، مرز بین كویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی به حساب می آید.
رویاهایی كه كمتر كسی توانسته به چشم از نزدیك ببیند، در اوپرت به وقوع می پیوندد، به صورتی كه با كوهنوردی، دامنه گردی و پیاده روی در راه این منطقه ییلاقی، بعد از گذر از آبشار و چشمه فینسك، آبشار خزه بن، چشمه های رنگین باداب سورت و جنگل های بی نظیر راش و انجیلی، به كناره دیواره های كوهستانی از فلات مركزی می رسید كه در قسمت شمالی آن جنگل های شمالی كشور با انبوهی از پوشش ابرهای زیبا قرار گرفته است.
در حقیقت ارتفاع و بلندای این كوه های سر به فلك كشیده سبب شده تا ابرهای مناطق جنگلی و مرطوب شمال كشور در استان مازندران راهی به استان سمنان نیافته و مرز بین واقعیت و رویا در منطقه اوپرت شكل بگیرد.
اوپرت منطقه ای است در شمالی ترین نقطه استان سمنان و جنوبی ترین نقطه استان مازندران با دیواره هایی بلند و كوه هایی سر به فلك كشیده از فلات مركزی ایران، كه منطقه خشك و كویری استان سمنان را از مناطق جنگلی، معتدل و مرطوب استان مازندران جدا می كند.
از مهدیشهر شهرستانی در شمال سمنان و به فاصله 20 كیلومتری از مركز استان، قدم در مسیری می گذاریم تا به رویایی ترین جاذبه گردشگری در كشور برسیم كه با طبیعتی چشم نواز، زیبا و بكر هر گرشگری را شیفته خود می سازد.
از چندین راه می توان به اوپرت دست یافت كه راحت ترین مسیر آن از مسیر جاده مهدیشهر به سمت ساری است، بعد از فاصله ای حدود 30 كیلومتری در سمت چپ جاده با تابلوی اعلانی، مسیر خویش را به سمت منطقه حفاظت شده پرور با طبیعتی بكر و طبیعت دست نخورده تغییر می دهیم و با گذر از روستاهای كولیم، كاور و ملاده به سرخده می رسیم كه خروجی سمت راست از این روستا ما را به اوپرت می رساند.
استان سمنان یكی از استان های پهناور كشور با اقلیمی خشك و كویری است كه از سوی شمال با استان مازندران همسایه بوده و اوپرت در واقع خط الراس جدایی این دو استان از یكدیگر است كه این منطقه را به سرزمینی شگفت انگیز با جاذبه هایی بی نظیر و متنوع تبدیل نموده است.
دامداران و عشایر شهرستان مهدیشهر و ایل سنگسری، این منطقه زیبا و دل نشین با آب و هوایی بی نظیر را بعنوان منطقه ییلاقی خود در نظر گرفته اند كه اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر كنید، سیاه چادرهای این عشایر را ملاحظه می كنید و می توانید در كنار خرید لبنیات طبیعی همچون شیر، پنیر، سرشیر و خامه، شبی به یاد ماندنی در دشت های وسیع و سرسبز این منطقه را در سیاه چادر های عشایری را تجربه كنید.
همچنین در فاصله نه چندان دور از این دیواره مرزی و زیبا، روستایی به نام اوپرت با خصوصیت های آب و هوایی خاص وجود دارد كه نام این منطقه گردشگری هم از این روستا گرفته شده و در فصل تابستان می توانید از خانه های روستایی برای سكونت در این منطقه هم بهره ببرید.
پوشش گیاهی منحصر به فرد و تنوع زیستی اوپرت، آنرا به یكی از مناطق دارویی بی نظیر در كشور تبدیل نموده است كه اورشمك، گوگ په، سیروك، زیره، اوك چو، قعلب، كولك، زولنگ، پاروك، مازش كو، الزی و اوجی از گیاه های دارویی معروفی است كه در ییلاق اوپرت به فراوانی یافت می گردد.
با سفر به این سرزمین شگفتی ها حتما از چشمه های گوارای قل قل چشمه، كنگل چشمه، پایین لوتی گرد چشمه، بالا لوتی گرد چشمه، كله چشمه و عمارت سرچشمه دیدن كنید.
اگر قصد تجربه هایی چون قرار گرفتن در میان كویر و جنگل آن هم به فاصله ای بسیار كوتاه، دیدن دو اقلیم آب و هوایی در كنار هم، جاذبه های چشم نواز و دشت های وسیع پوشیده از گیاهان داروئی بی نظیر، كوهنوردی و دامنه گردی رویایی و چشیدن طعم آب های گوارای چشمه های رنگارنگ در كنار صدای دل نواز آبشار های طبیعی را دارید، حتما به اوپرت سفر كنید.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، منطقه ییلاقی اوپرت برگرفته از نام روستایی است كه در مجاورت این منطقه در جنوبی ترین نقطه استان مازندران و شمالی ترین نقطه استان سمنان، در فاصله 55 كیلومتری شمال شهر مهدیشهر استان سمنان قرار گرفته است.
7356م/6103


1397/10/20
12:56:08
5.0 / 5
4347
تگهای خبر: روستا , سفر , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری