رستورانی به قدمت كوچ الزامی فلسطینیان، پذیرای چهره های جهانی است

رستورانی به قدمت كوچ الزامی فلسطینیان، پذیرای چهره های جهانی است به گزارش آثارنیوز هنگامی كه «صلیبا سلامه» رستوران «اوتیم» را در دهه پنجم قرن گذشته میلادی در شهر بیت لحم واقع در جنوب كرانه باختری افتتاح می كرد نمی دانست این رستوران روزی به یكی از آثار گردشگری جهانی تبدیل می گردد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، این رستوران كه اغذیه سنتی عربی بخصوص غذاهای فلسطینی مانند حمص، فلافل، مسبحه و فته عرضه می كند الان یكی از مهمترین آثار گردشگری فلسطین بشمار می رود كه شخصیتهای مشهور جهان به آن رجوع می كنند.
«سلامه» موسس این رستوران، یك پناهجوی فلسطینی است كه با خانواده خود در سال 1948 توسط رژیم صهیونیستی از شهر یافا به بیت لحم كوچانده شد.
وی در شهر بندری یافا، صاحب یك نانوایی بود كه در سال 1984 درگذشت و الان فرزندان و نوادگانش اداره رستوران را به عهده دارند.
«علاء سلامه» نوه موسس رستوران كه از مدیران فعلی آن هم است، اظهار داشت: تابحال شخصیت های هنری و دیپلماتیك عالی رتبه ای از رستوران دیدن كرده و حمص و فلافل میل كرده اند كه همچون این شخصیتها، «دیوید كامرون» نخست وزیر سابق انگلیس و «اصاله نصری» خواننده سوری بودند. سلامه كه شهرت رستوران خویش را مدیون كیفیت بالای غذاها ومحیط جذاب آن می داند، اظهار داشت: هدف رستوران ما جذب گردشگران با تابعیت های مختلف در كنار اهالی بیت لحم و دیگر شهرهای فلسطین است.
شهر بیت لحم این روزها همزمان با آغاز جشن های میلاد حضرت مسیح (ع) شاهد فعالیت های گردشگری زیادی است.
سلامه افزود: در این رستوران غذاهای سنتی فلسطین كه توسط اجداد ما در شهر یافا و دیگر سرزمین های اشغالی فلسطین تهیه می شد عرضه می گردد.
وی تصریح كرد: شهرت بالای رستوران اوتیم به دیگر كشورها هم رسیده و گردشگران و زائران مسجد الاقصی هم به بیت لحم برای رجوع به اینجا سفر می كنند.
مشتریان رستوران همچنان از كیفیت غذاها، محیط سنتی، قیمتها و خدمات عرضه شده در این رستوران اظهار رضایت می كنند.
اهمیت این رستوران به علت عید میلاد مسیح (ع) و ایام كریسمس افزایش یافته است.
این رستوران سنتی، متشكل از یك خانه قدیمی تولید شده از سنگ و گِل است كه به صورت قوس (نیم دایره) طراحی شده و دیوارهای آن با آیات قرآن كریم و فرازهایی از انجیل و آثار باستانی تزیین شده است.
رستوران «اوتیم» سال 2014 گواهی بهترین كیفیت را از مركز جهانی گردشگریTrip Advisor دریافت كرده و «صلیبا سلامه» موسس آن، داستان راه اندازی این رستوران را در تابلویی نوشته و بر دیوار آویزان كرده است.
وی در این یادداشت با اشاره به مصیبت فلسطینیان و كوچ الزامی آنها از شهر یافا به بیت لحم توسط رژیم صهیونیستی، توضیح داده كه نام این رستوان «اوتیم» بر گرفته از نام «تیما» پسر بزرگش است.
عملیات كوچاندن فلسطینیان توسط صهیونیستها در سال 1948 نكبه (مصیبت) نامیده می شود، طبق گزارش دولت فلسطین، حدود 800 هزار فلسطینی در سال 1948 تحت فشارهای رژیم صهیونیستی و از ترس كشتار مجبور به ترك خانه هایشان شدند، این در شرایطی است كه در همان سال، 15 هزار فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی كشته شدند.
بیت لحم شهری تاریخی واقع در جنوب كرانه باختری است كه به علت قرار داشتن كلیسای المهد در آن از اهمیت زیادی برخوردار است، به قول مسیحیان، حضرت عیسی بن مریم (ع) در محلی كه این كلیسا در آنجا بنا شده، متولد شده است.
فراهنگ** 1453** 1055


1397/10/04
14:24:09
5.0 / 5
4435
تگهای خبر: باستانی , بنا , تاریخ , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری