میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

از اخطار رییس سازمان میراث تا جایزه برای تهران پژوهان

از اخطار رییس سازمان میراث تا جایزه برای تهران پژوهان آثارنیوز: برگزاری جشنواره جایزه تهران، اعلام دو كنفرانس بین المللی گردشگری سلامت، بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از ساخت و سازهای اطراف كاخ گلستان همچون خبرهای گردشگری ومیراث فرهنگی دراین هفته بود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، در این هفته فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در نامه ای به اسحاق جهانگیری درباره اختلاف دو سازمان در حوزه صدور مجوزهای بند «الف»، «ب» و «پ» آژانس های مسافرتی نامه ای نوشت. در این نامه كه چند روز پیش نوشته شده تاكید شده كه سازمان میراث فرهنگی بعنوان دستگاه اصلی در صدور مجوز دفاتر مسافرتی سوژه بندهای الف ب و پ آیین نامه نظارت بر دفترهای مذكور مصوب سال ۸۰ هیات وزیران به استحضار می رساند سازمان حج و زیارت تابحال چندین بار اعتراض خودرا نسبت به مصوبه مزبور اعلام نموده است ولیكن در خواست این سازمان بنا به چند دلیل رد شده است. حالا با گذشت نزدیك به یك سال از مصوبه یاد شده اعتراض فوق بار دیگر طی نامه روز ۲۸ مرداد سال ۹۷ وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام شده و از راه درخواست بررسی دوباره سوژه را مطرح كرده اند بدین سبب نظر متولی هیات مقررات زدایی مستقر در این وزارتخانه كماكان بر لازم الاجرا بودن مصوبه و صیانت از مصوبات هیات مذكور است.
در هفته همین طور صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی، ۴ اثر تاریخی را به مزایده گذاشت. یكی از این بناها كاروانسرایی در استان آذربایجان شرقی، كاخ خوش ییلاق آزادشهر گلستان، خانه زرشكیان كرمانشاه و خانه حیرانی یزد است.
در این هفته همین طور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراف فرهنگی در بازدید از ساخت و سازهای اطراف كاخ گلستان به ساخت و ساز به جای چلوكبابی جوان در خیابان ناصرخسرو رفت و از این ساخت و ساز دیدن كرد. وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتفاع مجاز برای ساخت و ساز در این مكان ۷.۵ متر بوده اما مدیران وقت اداره كل میراث فرهنگی استان تهران و اعضای شورای فنی تا دو برابر حد مجاز اجازه ساخت و ساز داده بودند كه این تخلف است.
نماینده شهرداری منطقه ۱۲ كه در این بازدید حضور داشت طبق بررسی های ما این ساخت و ساز تا ۱۱.۱۵ متر پیش رفته است. مونسان اعلام نمود این مساله را با دادستان تهران در بین خواهد گذاشت و متاسف است از اینكه این ساخت و ساز با وجود اخطار سازمان میراث فرهنگی متوقف نشده است.
خبر دیگر در حوزه گردشگری برگزاری دو كنفرانس گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۹ است این خبر را محمد جهانگیری رئیس انجمن خدمات گردشگری سلامت اعلام نمود و اظهار داشت: پنجمین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای اسلامی پس از چهار سال وقفه سال ۲۰۱۹ در مشهد برگزار می گردد. نمایشگاه و دومین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای عضو اكو باز از ۱۸ تا ۲۰ خرداد سال ۹۸ در شهر اردبیل برگزار می شود.
این هفته همین طور در نشست خبری پنجمین دوره جشنواره جایزه تهران عنوان شد كه این جشنواره سوم دی ماه در تهران به افراد برگزیده در چندین رشته همچون عكاسی، فیلم، پژوهشگر پیشكسوت، كتاب و... جوایزی اهدا خواهد شد.
جبرییل نوكنده رئیس موزه ملی ایران در این نشست اعلام نمود می خواهد نمایشگاهی از تصاویر آثار تاریخی كشف شده از تهران را به نمایش بگذارد.
او همین طور به این مساله اشاره نمود كه سفال های به دست آمده از محوطه تاریخی چشمه علی شهرری نمایشگر آغاز دوره نگارش در تهران بوده است.
او ابراز امیدواری كرد مسئولان شهری طرحی داشته باشند كه هر جایی اگر فعالیت دیرینه شناسی انجام گرفت در آنجا موزه یا نمایشگاه دیرینه شناسی به صورت دائم برپا شود.

1397/10/01
23:06:40
5.0 / 5
4399
تگهای خبر: آثار تاریخی , آیین , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری