حفظ میراث فرهنگی و معیشت مردم محلی در هم تنیده است

حفظ میراث فرهنگی و معیشت مردم محلی در هم تنیده است به گزارش آثارنیوز بخشدار پاسارگاد فارس اظهار داشت: حفظ و توسعه در حوزه میراث فرهنگی در كنار معیشت مردم محلی باید مورد توجه باشد چون كه این دو مقوله در هم تنیده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، سجاد عزیزی پنجشنبه در نشستی با عنوان مشاركت مسئولان و جوامع محلی در جهت حفظ آثار تاریخی در محل مجموعه میراث جهانی پاسارگاد اضافه كرد: این دو مقوله هیچ منافاتی با هم ندارند و با عنایت به آنها می توان توسعه گردشگری و تقویت حفاظت از میراث فرهنگی را شاهد بود.
محمد نصیری حقیقت رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد هم در این نشست اظهار داشت: حراست از آثار تاریخی یكی از مهمترین اصول زندگی در جوامع بشری به حساب می آید و محدود به زمان و مكان خاصی نیست و ماموریتی همگانی است.
در ادامه این نشست، فرهاد زارع كارشناس بخش دیرینه شناسی پایگاه میراث جهانی پاسارگاد به عرضه گزارشی كوتاه از پیشینه تاریخی و فرهنگی منطقه و بررسی صدمه ها و چالش های موجود در محوطه های تاریخی پرداختند.
در این نشست كه با حضور شماری از اعضای شوراهای اسلامی، فرمانده پاسگاه انتظامی بخش، دهیاران، فرماندهان سپاه حوزه مقاومت و سپاه عشایر و معتمدان محلی برگزار گردید، درباره تقویت مشاركت های مردمی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و پیشگیری از حفاری های غیرمجاز تبادل نظر شد.
شهرستان پاسارگاد به مركزیت سعادتشهر در 110 كیلومتری شمال شیراز واقع است.
این شهرستان از دو بخش مركزی و پاسارگاد تشكیل شده است.
این شهرستان آثار تاریخی پاسارگاد شامل آرامگاه كوروش و... كه سال 1383 در لیست میراث جهانی یونسكو ثبت شده است را در خود جای داده است.
ف ح/ 9873/ 2027


1397/09/29
19:51:49
5.0 / 5
4325
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , دیرینه شناسی , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری