مدیركل میراث فرهنگی استان:

واگذاری كاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی سرعت گیرد

واگذاری كاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی سرعت گیرد آثارنیوز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: واگذاری كاروانسرای تاریخی شهر سمنان از تملك قوه قضائیه به میراث فرهنگی، بعنوان بنای تاریخی و ثمین این شهر، سرعت بیشتری بگیرد.


محمد جهانشاهی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اضافه كرد: حالا این مكان تاریخی برای نگهداری زندانیان استفاده می شود، اما با ساخت و تكمیل زندان جدید در مركز استان، انتظار می رود این كاروانسرای تاریخی برای اجرای طرح های اقتصادی حوزه گردشگری، در آینده نزدیك به بخش خصوصی واگذار شود.
وی اشاره كرد: این كاروانسرا مربوط به دوران صفویه است و در چند پارسال با وجود تغییرات فراوان در ظاهر، ساختار معماری تاریخی قابل توجهی دارد كه برای جذب توریست و بازسازی همچنان پابرجا می باشد.
مدیركل میراث فرهنگی استان سمنان افزود: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده تا آخر سال جاری تمام زندانیان از این مكان به زندان جدید در حال ساخت در خارج از شهرسمنان منتقل می شوند.
جهاشاهی اشاره كرد: نشست های تخصصی برای واگذاری این كاروانسرا به بخش خصوصی با دستگاه قضایی استان سمنان انجام شده است و امیدواریم با برنامه ریزی های اصولی هرچه سریع تر عملیات واگذاری این طرح آغاز شود.
وی افزود: این كاروانسرا تا سال 1364 تحت تملك میراث فرهنگی استان سمنان بود اما به دلایل مختلف به قوه قضائیه واگذار شد.
مدیركل میراث فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: در آینده نزدیك سایت موزه بزرگ استان در كنار كاروانسرای تاریخی شهر سمنان راه اندازی میگردد و واگذاری كاروانسرا به بخش خصوصی می تواند مجموعه گردشگری بی نظیر برای توسعه اقتصادی استان سمنان احداث كند.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، در استان سمنان حدود 30 كاروانسرا وجود دارد.
در این استان 700 اثر تاریخی در لیست آثار تاریخی ثبت شده است كه از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد.
7339/6103


1397/09/26
13:30:04
5.0 / 5
4306
تگهای خبر: آثار تاریخی , بنا , بنای تاریخی , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری