گزارش آثارنیوز به نقل از مهر

بحران جلیقه زردها درفرانسه تداوم تورهای گردشگری ایرانی به پاریس

بحران جلیقه زردها درفرانسه تداوم تورهای گردشگری ایرانی به پاریس آثارنیوز: پاریس غرق در اعتراضات جلیقه زردهاست اما تورهای گردشگری خروجی از ایران همچنان برپا میگردد و سازمان میراث فرهنگی خودرا ملزم به آگهی در برگزاری تورهای گردشگری فرانسه نمی داند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، اعتراض جلیقه زردها در پاریس تمامی ندارد؛ گویی تازه شدت گرفته است و اعتراض به سرمایه داری در حال ریشه دواندن در فرانسه است. در این میان صنعت گردشگری این كشور را باز به سبب اعتراضات و پاسخ های خشونت آمیز پلیس فرانسه به جلیقه زردها در مهمترین خیابان های این شهر گرفتار مشكل شده است. آنقدر كه روز شنبه برج ایفل و موزه لوور و برخی دیگر از اماكن گردشگری در شهر پاریس تعطیل شد. خیابان شانزلیزه كه مهمترین خیابان گردشگری پایتخت فرانسه است با آن بناهای تاریخی درونش الان گرفتار التهاب است. بعضی از گردشگران ترس از سفر به این كشور را دارند و Bruno Le Maire وزیر دارایی فرانسه اعلام نمود: اعتراضات جلیقه زردها فاجعه ای برای اقتصاد و كسب و كار در فرانسه است. بعضی از گردشگران بین المللی زمان سفر خودرا به پاریس به تعویق انداخته اند. این التهابات به كشورهای دیگر باز در حال سرایت است همچون در بروكسل پایتخت بلژیك باز تظاهرات گسترده ای برگزار شده است. اما در ایران همچنان تورهای گردشگری به فرانسه برپاست. گزارش میدانی خبرنگار مهر از دفاتر خدمات مسافرتی نشان داده است كه تورهای گردشگری یك هفته تا دو هفته پاریس همچنان توسط آژانسها اجرا میگردد حتی یكی از مجریان تورهای فرانسه هر هفته ۵۰ مسافر ایرانی را به پاریس می فرستد. بقیه توراپراتورها و آژانسهای مسافرتی كه در حوزه خروج مسافر و برگزاری تورهای گردشگری فرانسه فعال می باشند به مسافران خود می گویند كه هیچ مشكلی وجود ندارد! پاریس امن است! آنها به جهت اینكه بتوانند تورهای گردشگری خودرا بفروشند می گویند كه برج ایفل و موزه لوور تنها یك روز تعطیل بودند و اگر در زمانی كه مسافر در پاریس باشد و ناگهانی اعلام كنند كه این دو مركز گردشگری مهم در پاریس تعطیل خواهد بود، می تواند برنامه بازدید از این مراكز را به روز بعد موكول كرد.
برخی دیگر از آژانسداران می گویند كه جلیقه زردها آسیبی به گردشگران نمی زنند نهایت این است كه گردشگران به شانزلیزه نمی روند. آنها در هر صورت حاضر به لغو و یا تعلیق تورهای گردشگری فرانسه نیستند از طرف دیگر از الان برای بهمن ماه ثبت نام می كنند این تورهای گردشگری برای فرانسه ای با التهابات این روزهایش حدود چهار میلیون تومان و د دو هزار و ۵۰۰ یورو برای ده روز فروخته میگردد و به مسافر باز می گویند كه احتمال افزایش نرخ وجود دارد. از آن طرف سازمان میراث فرهنگی باز هیچ واكنشی نسبت به این سوژه ندارد. ولی تیموری معاون گردشگری و یا علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی هنوز هیچ ابلاغیه، اطلاعیه و یا هشداری به دفاتر خدمات مسافرتی درباره برگزاری این تورها نداده اند. از آن اطلاعیه ای هایی كه سازمان میراث فرهنگی در روزهای عید هر روز منتشر نموده و رانندگان را نسبت به تصادفات جاده ای باز آگاه می كند هم خبری نیست. توئیترهای رئیس سازمان میراث فرهنگی باز كه این روزها درباره هر موضوعی منتشر میگردد به سفر ایرانیان به پاریس ربطی ندارد. شاید باید منتظر یك اتفاق بود. قبل از این در سال ۹۴ وقوع شش حمله تروریستی چند انفجار در استادیوم پاریس و گروگان گیری خونین در این شهر سبب شده بود تا گردشگران احساس ناامنی كنند. بسته شدن مرزها و فرودگاه، تعلیق ویزای شینگن و گردنگیر برای داشتن ویزای ملی هنگام ورود به فرانسه، سبب لغو تورهای گردشگری ایران به این كشور شد. دولت فرانسه باز اعلام نمود كه توافق نامه شینگن را به صورت موقت به حالت تعلیق در آورده و در مرزهای این كشور تدابیر امنیتی شدیدی اعمال میگردد. به دنبال این سوژه تورهای گردشگری از ایران باز موقتا لغو شده بود.

1397/09/20
13:38:52
5.0 / 5
4271
تگهای خبر: بنا , تاریخ , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری