مدیركل ارتباطات و فناوری استان سمنان:

جنگل ابر زیر پوشش تلفن همراه، تجهیز مناطق پر بازدید به وای فای

جنگل ابر زیر پوشش تلفن همراه، تجهیز مناطق پر بازدید به وای فای آثارنیوز: شاهرود - مدیركل ارتباطات و فناوری استان سمنان اظهار داشت: پروژه آنتن دهی موبایل در جنگل ابر كه به دلیل عدم توجیه اقتصادی منتفی شده بود دوباره پیگیری و در آینده نزدیك رفع میگردد.



مسعود میر رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینكه سوژه پوشش آنتن دهی تلفن همراه در جنگل ابر شاهرود از دو بُعد گردشگری و مدیریت بحران حائز اهمیت می باشد، اظهار داشت: به سبب هزینه بر بودن تامین زیرساخت های لازم همچون برق و عدم امكان استفاده انرژی خورشیدی به سبب ابری بودن منطقه، امكان پوشش آنتن تلفن همراه در این جنگل فراهم نبود اما شركت ارتباطات همراه اول آنرا عهده دار شده است.
وی ضمن بیان اینكه اگر اتفاقی در منطقه رخ دهد به سبب عدم پوشش كامل تلفن همراه نمی توان امدادرسانی به موقع و مناسب را در جنگل ابر داشت، افزود: برای احداث زیرساخت اولیه مشكل تامین برق وجود داشت و از طرفی باز هیچ كدام از دستگاه های اجرایی زیر بار تامین آن نمی رفتند در نتیجه با دستور معاون عمرانی استانداری سمنان مقرر شد تامین اعتبار برق توسط دستگاه توزیع برق و میراث فرهنگی در نزدیك ترین نقطه ممكن در جنگل انجام و سایت تلفن همراه باز توسط یك شركت نصب شود.
توزیع برق و میراث فرهنگی عهده دار تامین زیرساخت های لازم
مدیركل ارتباطات و فناوری استان سمنان بابیان اینكه پیرامون آنتن دهی جنگل ابر شاهرود سه جلسه فشرده برگزارشده است، اظهار داشت: با قیمت فعلی دلار، باید گفت یك میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان برآورد هزینه تامین برق سایت تلفن همراه در جنگل ابر است كه یك شركت برای آن هزینه خواهدنمود.
میر رضایی در ادامه اشاره كرد: از طرف دیگر اگر قیمت دلار را ۸۵۰۰ تومان در نظر بگیریم به شرط ثبات، به احتمال زیاد شركت توزیع برق با مشاركت میراث فرهنگی بتوانند رقم ۸۵۰ میلیون تومان را برای تامین زیرساخت برق در نظر بگیرند.
وی درباره دیگر زیرساخت های تلفن همراه شاهرود باز افزود: اوایل اردیبهشت ماه ۹۷ باز تجهیزات لازم برای نمایش خدمات ۳جی و ۴جی با هزینه بالغ بر یك میلیارد تومان در آبشار مجن نصب گردید و همین طور توانستیم خدمات رومینگ را باز دریافت نماییم، كه در آن طرح توجیه اقتصادی به لحاظ گردشگری توسط شركت مربوطه پذیرفته شد.
مناطق پر بازدید به وای فای بلاعوض مجهز می شوند
مدیركل ارتباطات و فناوری استان سمنان در پاسخ به این پرسش كه برای نصب وای فای در نقاط مزیت دار گردشگری استان چه اقدامی صورت گرفته است، اظهار داشت: طی جلسه دو هفته پیش با مدیركل میراث فرهنگی قرار شد ضمن مشاركت شركت مخابرات و دو شركت خصوصی اینترنت، مناطق گردشگری پربازدید را به تجهیزات پایدار اینترنت بلاعوض مجهز نماییم.
میر رضایی بابیان اینكه این طرح نوروز ۹۶ در ۲۲ نقطه استان سمنان به صورت پایلوت كلید خورد، اشاره كرد: میراث فرهنگی نتوانست هزینه سهم خودش را تقبل كند پس از این طرح استقبال چندانی نشان نداد و تنها توانستیم این طرح را در هشت نقطه به صورت پایدار نگه داری نماییم.
وی در پاسخ به این پرسش كه وضعیت وای فای در راه آهن و فرودگاه های استان چگونه است، افزود: اینترنت بلاعوض با یك گیگ ترافیك در روز برای تمامی ایستگاه های راه آهن استان سمنان وجود دارد و در فرودگاه شاهرود باز توسط شركت مخابرات راه اندازی شده ولی در فرودگاه سمنان به سبب بحث بهره برداری و افتتاح اقدامی صورت نگرفته است.

1397/09/05
20:25:39
5.0 / 5
4434
تگهای خبر: خدمات , سایت , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری