گزارش مهر از جشن تولد امپراطور ژاپن

شعبده بازی سفیر ژاپن در جشن تولد امپراطور، معرفی غذای جهانی ژاپنی

شعبده بازی سفیر ژاپن در جشن تولد امپراطور، معرفی غذای جهانی ژاپنی آثارنیوز: جشن تولد امپراطور ژاپن با حضور سفرای كشورهای مختلف در سفارتخانه ژاپن در ایران برگزار گردید. در این مراسم سفیر این كشور قبل از سخنرانی شعبده بازی كرد و به معرفی غذای ثبت شده كشورش پرداخت.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مراسم جشن تولد آكی هیتو امپراطور كنونی ژاپن و صدوبیست وپنجمین امپراطور این كشور از دودمان یاماتو، شب گذشته با حضور سفرای كشورهای مختلف در ایران، مقامات و مسئولان نظامی كشورها به همراه بعضی از مسئولان وزارت خارجه در ایران در سفارتخانه ژاپن برگزار گردید. در این مراسم با سخنرانی دو مقام مسئول و معرفی غذاها و نوشیدنی ها و معرفی شركت های مختلف تجاری ژاپنی همراه بود.
میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در ایران اولین سخنران بود او قبل از آغاز سخنرانی شعبده بازی كرد كه مورد توجه حاضران قرار گرفت. او سپس با ادای احترام به مهمانانی كه به این مراسم آمده بودند اظهار داشت: من در تاریخ ششم اكتبر به تهران رسیدم و افتخار آنرا داشتم كه در ۱۶ اكتبر استوارنامه خویش را به رئیس جمهور ایران تقدیم كنم.
وی اظهار داشت: در روز ۲۳ دسامبر امپراطور ۸۵ ساله خواهد شد. امروز خرسندم كه روز تولد امراطور را جشن می گیریم، بیشتر از ۲۹ سال از زمان آغاز امپراطوری او می گذرد و ایشان در طول این مدت خویش را وقف فعالیت هایی از قبیل اقدامات تفویض شده قانون اساسی و بازدید از مناطق مختلف ژاپن و خیلی از كشورهای دیگر كرده است. وی در سی ام آوریل سال ۲۰۱۹ از جایگاه امپراطوری كناره گیری خواهد نمود بعد از كناره گیری ولیعهد در اول ماه می سال ۲۰۱۹ به امپراطوری خواهد رسید.میتسوگو سایتو بیان كرد: ما نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیك دو كشور را در سال ۲۰۱۹ جشن خواهیم گرفت. ایران و ژاپن بیشتر از هزار سال است از روابط صمیمانه تاریخی برخوردار می باشند. رابطه اقتصادی یكی از محورهای كلیدی روابط دوجانبه كنونی ماست. بخصوص واردات نفت ما از ایران حائز اهمیت بوده و ژاپن حتی پس از چهارم نوامبر از ایران نفت خام وارد خواهد نمود. ژاپن بطور قطع به تقویت روابط دو جانبه با ایران ادامه خواهد داد چونكه ژاپن به آینده ایران ایمان دارد، امشب ۱۲ شركت ژاپنی غرفه هایی را مستقر كرده اند تا تعهد خویش را برای ادامه روند تجارت خود با ایران نشان دهند. ژاپن از توسعه ملی ایران حمایت كرده و با استفاده از برنامه های جایكا بیشتر از ۳۵۰۰ كارآموز را از ایران پذیرفته و بیشتر از ۱۲۰۰ كارشناس ژاپنی را به ایران اعزام كرده است. من معتقدم این نودمین سالگرد باعث ارتقا هر چه بیشتر روابط دوستانه بین دو كشور می گردد.
سفیر ژاپن همینطور به بازی فوتبال بین ایران و ژاپن در چند روز پیش اشاره نمود و اظهار داشت: در دهم نوامبر مسابقه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های كاشیما آنتلرز و پرسپولیس صورت گرفت من به ورزشگاه آزادی رفتم و بازی را تماشا كردم. احترام صادقانه خویش را به مبارزه سرسخت بازیكنان دو تیم ابراز می كنم و امیدوارم ژاپن و ایران همیشه بتوانند در چنین مرحله ای با یكدیگر مسابقه دهند.وی با بیان اینكه ژاپن در نظر دارد میزبانی نمایشگاه جهانی اكسپو ۲۰۲۵ را در اوزاكا كسب كند، اضافه كرد: امشب آشپز من غذای ژاپنی را كه در سال ۲۰۱۳ بعنوان میراث فرهنگی ناملموس یونسكو ثبت شده آماده كرده است. امیدوارم از هنر غذای ژاپنی لذت ببرید. همینطور از شركت های مختلفی كه در ایران تمپورا و یاكیتوری (مرغ كبابی) را تهیه كردند تشكر می كنم.در ادامه محمود فرازنده، مدیر كل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه هم بعد از سخنرانی سفیر ژاپن اظهار داشت: نخستین بار است می بینیم یك سفیر می تواند شعبده بازی كند. من خیلی دقت كردم كه ببینم او چطور این كار را انجام داد ولی متوجه نشدم. زمان زیادی از تقدیم استوارنامه اش به رئیس جمهور نمی گذرد باید اقدام او را در گینس ثبت نمود. سفیر ژاپن در ایران با بیشتر مسئولان وزارت خارجه دیدار داشته و هر بار هم ترفند جدیدی اجرا می كند. برنامه امشب او را هم برای نخستین بار بود كه دیدم.وی اظهار داشت: در تدارك بودیم كه نودمین سال روابط دو جانبه ایران و ژاپن را جشن بگیریم چون این روابط بسیار محكم است. در ایران هدایای مختلفی وجود دارد كه مربوط به گذشته است و نشان داده است پادشاهان این هدایا را به هم اهدا كرده اند و نشان دهنده روابط محكم دیپلماتیك بین این دو كشور است ازاین رو این ارتباط تنها متعلق به عصر معاصر نیست. روابط دو كشور با وجود مشكلات در حال گسترش است.در این مراسم شركت های مختلف تجاری غرفه داشتند و به عرضه محصولات خود می پرداختند، همچون شركت های مشاوره سرمایه گذاری در ایران و یا غرفه ای برای معرفی فعالیت های جایكا در بخش محیط زیست و گردشگری ایران.میهمانان این مراسم با غذاها و نوشیدنی های ژاپنی آشنا شدند. یكی از معروف ترین غذاهای ژاپن سوشی بود كه به مهمانان ارائه شد. مرغ كبابی ثبت شده در لیست میراث ناملموس یونسكو هم بعنوان پیش غذا به مهمانان شركت كننده داده شد. این غذا شامل مرغ و تخم مرغ با سس مخصوص بود كه در لیست میراث جهانی قرار گرفته است.مهمانان حاضر در این مراسم با تصویر امپراطور و همسر او هم تصاویر یادگاری می گرفتند. سفیر ژاپن هم كه لباس سنتی به تن داشت با میهمانان سلفی می گرفت.

1397/08/27
14:45:29
5.0 / 5
4619
تگهای خبر: تاریخ , تصویر , سایت , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری