تجلیل از 217 شهید آبدانانی در دوران دفاع مقدس

تجلیل از 217 شهید آبدانانی در دوران دفاع مقدس آثارنیوز: ایلام - آیین گرامیداشت شهدای گردان 505 محرم و 217 شهید شهرستان آبدانان در دوران دفاع مقدس برگزار گردید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، یكی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در این آیین كه به حضور جمعی از رزمندگان و خانواده های شهدای شهرستان های آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره در شهر آبدانان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی آرمان ماندگار امام زمان (عج) بود كه با اهدای خون 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس به ثمر رسیده است.
سردار یحیی خادمی اضافه كرد: مردم استان ایلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس هم در خط مقدم دفاع از كشور بودند و هم پناهگاه دهها هزار آواره جنگ تحمیلی بودند و از آنان با مال و جان پذیرایی می كردند.
وی ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب تشیع را آرمان شهیدان والامقام عنوان نمود و اضافه كرد: اجرای عدالت مهم ترین مطالبه مردم و تاكید مقام معظم رهبری بوده و وظیفه مدیران اجرایی می باشد كه آن را بدرستی عملیاتی كنند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس حضور مردم را تضمین كننده امنیت ملی دانست و اشاره كرد: ایثار و فداكاری آحاد مردم از اول انقلاب تابحال موجب تثبیت روند نظام و تنبیه دشمنان و معاندان این نهضت عظیم الهی است.
سردار خادمی از گردان 505 محرم به عنوان سند افتخار مردم حوزه جنوب استان ایلام یاد كرد و اظهار داشت: این گردان مقتدر یكی از یگان های رزمی دوران دفاع مقدس بود كه آزادی خیلی از محورهای عملیاتی جبهه میانی مرهون فداكاری بسیجیان عضو این گردان است.
وی رهبر انقلاب را مایه امید همه مسلمین جهان توصیف كرد و تصریح كرد: با این وجود یار دیرین امام راحل (ره) هیچ قدرتی قادر به تضعیف روند توفنده انقلاب اسلامی نیست.
استان ایلام در دوران دفاع مقدس جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن متجاوز بعثی بود و تقدیم بیشتر از سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و بیشتر از 300 آزاده سند افتخار مردم ایلام در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی شمرده می شود.
7174/6119


1397/08/26
15:01:52
5.0 / 5
4390
تگهای خبر: آیین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری