الجزیره: ایران كشوری امن و میهمان نواز برای گردشگران است

الجزیره: ایران كشوری امن و میهمان نواز برای گردشگران است آثارنیوز: تهران-شبكه خبری الجزیره ایران را كشوری چهار فصل و دارای جاذبه های گردشگری متنوع، غنی با مردمی میهمان نواز و امن برای گردشگران توصیف كرد.


شبكه الجزیره روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: ایران كشوری برای سفر و سیاحت و گردشگری می باشد كشوری دارای طبیعت زیبا در چهار فصل و آثار باستانی كه نشان دهنده تاریخ پارسیان و تمدن اصیل آنها است.
در ادامه این گزارش آمده است:
ایران دارای موقعیت استراتژیك و مرزهای طولانی خشكی با پاكستان، افغانستان، تركمنستان، آذربایجان، ارمنستان، تركیه و عراق بوده و تاثیر ایران بر فرهنگ ها و ملت ها در طول تاریخ امری واضح است.
ایران همین طور هشت گذرگاه دریایی با قزاقستان، روسیه از راه دریای خزر و كویت، قطر، بحرین، عربستان، امارات و عمان از راه خلیج فارس دارد.
موقعیت جغرافیایی ایران این كشور را به منطقه ای با آب و هوایی متنوع تبدیل نموده است و از معدود كشورهای جهان است كه چهار فصل را در یك روز در این كشور می تواند شاهد بود. آب و هوای این كشور متنوع، طبیعت آن بی نظیر و آثار باستانی در این كشور ثمین و فرهنگ بسیار غنی است.
یك توریست در ایران نیاز به فكر كردن طولانی ندارد چونكه گزینه های زیادی پیش روی اوست و می تواند كوهنوردی را در كوههای البرز و زاگرس تجربه كند، در سفری استثنایی به كویرهای یزد و كرمان برود یا از آثار باستانی و موزه ها دیدار كند و از غذاهای خوشمزه و متنوع ایران لذت ببرد.
شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، تهران، گیلان، مازندران، یزد، كیش از قطب های گردشگری در ایران بوده و از ماه فروردین تا تیر بهترین فصل سفر به ایران است بااینكه هر چهار فصل در این كشور زیبا و سحرآمیز است.
ایران علاوه براین كه مقصدی برای سفرهای توریستی است برای هدف های درمانی، زیارتی و پژوهشی هم میزبان گردشگران است.
گردشگرانی كه به ایران سفر كرده اند نقل می كنند كه ایرانیان بسیار میهمان نواز هستند و از توریستهای خارجی بسیار استقبال می كنند.
الجزیره یاد آوری می كند كه جان سیمبسون روزنامه نگار مشهور انگلیسی سپس سفر به ایران در سال 2014گفت كه ایران از جذابترین كشورهای جهان بوده و داری آب و هوای لذت بخش و مردمی بافرهنگ و میهمان نواز و آثار باستانی بی نظیر و متنوع است. زمانی كه در پارك ها قدم میزنید خانواده های ایرانی شما را به جمع خودشان دعوت می كنند.
ژان كلود ژنو روزنامه نگار فرانسوی درباره ایران گفته بود كه واقعا شوكه شدم و حتی كلمه شوكه باز نمی تواند برای بیان احساس من نسبت به ایران كافی باشد شگفت آور بهترین كلمه در توصیف آن است ایران ابدا به تصویری كه غربی ها از این كشور ساخته اند شبیه نیست.
روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی درباره كشورها امن و خطرناك جهان برای گردشگران در سال 2018 ایران را بعنوان كشور امن برای گردشگران معرفی نمود.
طبق گزارش این الجزیره از نقاط مثبت درباره گردشگری در این سهولت سفر در بین شهرهای ایران با هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس و تاكسی و خودروی شخصی است.
اما از نكات منفی درباره آن عدم امكان استفاده از كارت های بانكی بین المللی برای خارجی ها به سبب تحریم های آمریكا و عدم تعامل بانك های جهانی در اثر آن با ایران است.
این شبكه قطری همین طور اضافه كرد كه دولت ایران بتازگی در جهت تقویت بخش گردشگری در این قدم برداشته و امتیازاتی را به توریستهای خارجی داده همچون اینكه از همه فرودگاه های این كشور برای اتباع 180 كشور روادید صادر میگردد.
خاورم**9366**1049


1397/08/23
13:05:51
5.0 / 5
4785
تگهای خبر: باستانی , تاریخ , تصویر , تمدن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری