باهدف معرفی ظرفیت های روستایی؛

جشنواره پنیر البرز مركزی در افتر سرخه برگزار گردید

جشنواره پنیر البرز مركزی در افتر سرخه برگزار گردید آثارنیوز: سرخه - جشنواره پنیر البرز مركزی باهدف شناساندن ظرفیت های تولیدی عشایر و روستائیان شهرهای كوهپایه البرز و همین طور ترویج فرهنگ گردشگری در روستای افتر سرخه برگزار گردید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، اولین جشنواره چندمنظوره پنیر و لبنیات شهرها و روستاهای استان های مركزی كشور باهدف شناساندن ظرفیت های تولیدی روستائیان و عشایر در حوزه لبنیات و معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای دامنه البرز، با حضور مهمانانی از سراسر كشور در روستای افتر سرخه برگزار گردید.
در این جشنواره انواع مختلف پنیر تولیدی از طرف روستائیان و عشایر منطقه البرز مركزی و همین طور ظرفیت های تجاری سازی برندهای تولید لبنیات محلی در معرض دید حضار قرار گرفت.

جایگاه ویژه عشایر و روستائیان در اقتصاد كشور
عضو كمیسیون بهداشت و تغذیه مجلس در این همایش، بابیان اینكه برگزاری چنین مراسمی می تواند به شناساندن ظرفیت های عظیم روستانشینان و همین طور عشایر بینجامد، اظهار داشت: عشایر و روستائیان بخش عظیمی از چرخه اقتصاد كشور را می چرخانند و پس در حوزه تولید و توسعه اقتصادی جایگاهی ویژه دارند.
احمد همتی با تاكید بر وجه گردشگری جشنواره پنیر و بابیان اینكه مقوله گردشگری در منطقه افتر همچنان مغفول مانده است، بیان كرد: ظرفیت های عظیمی ازنظر طبیعی، دام و روستا، تاریخی و فرهنگی، نیروی انسانی و... در این روستا وجود دارد كه با بهره گیری از آنها می توان به توسعه اقتصادی و همین طور اشتغال روستایی دست یافت و پس از مسئولان می خواهیم به مقوله گردشگری در روستای افتر نگاه ویژه ای داشته باشند.
وی با تاكید بر شناساندن ظرفیت های گردشگری افتر سرخه در حاشیه جشنواره پنیر البرز مركزی، اضافه كرد: برگزاری چنین رویدادهایی موجب مطرح شدن جاذبه های گردشگری روستایی میگردد كه باید از آن بهره برد.

ضرورت احداث زیرساخت های گردشگری
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس بابیان اینكه برگزاری همایش ها و جشنواره ها به حضور مسئولان در روستاها منتهی می شود، اظهار داشت: این امر سبب میگردد تا سایر مشكلات روستاها از نظیر حمل ونقل، كشاورزی، زیرساخت و... دیده شود كه بالقطع در رفع آنها مؤثر است.
همتی محصولات لبنی، فرهنگ عشایری، آب گرم، طبیعت زیبا و مردم خونگرم را خاصیت های گردشگری افتر سرخه خواند و افزود: مغار منحصربه فرد روستای افتر می تواند به مثابه یك ظرفیت گردشگری، سالانه میزبان هزاران گردشگر باشد كه در این زمینه باید به فكر احداث زیرساخت های لازم باشیم.
وی به لزوم احداث زیرساخت های گردشگری باز اشاره و تاكید داشت: چهار بانده شدن محور فیروزكوه به سمنان در كنار زیرساخت هایی مانند اسكان و تهیه بسته های گردشگری تركیبی شامل مناطق طبیعی، جاذبه های تاریخی، آب گرم، محصولات لبنی و فرهنگی و... می تواند به جذب توریست در افتر كمك نماید.
در این همایش از انواع پنیرهای تولیدی توسط روستائیان و عشایر رونمایی و از نفرات برتر تقدیر گردید، همین طور موسیقی محلی، جاذبه های گردشگری و... در زمره برنامه های این همایش یك روزه بود.

1397/08/20
14:21:50
5.0 / 5
4756
تگهای خبر: تاریخ , توریست , جاذبه های تاریخی , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری