80 اشیای تاریخی اردبیل مرمت می گردد

80 اشیای تاریخی اردبیل مرمت می گردد آثارنیوز: اردبیل - مسئول موزه های استان اردبیل اظهار داشت: مرمت 80 اشیای تاریخی این استان به تایید اداره كل موزه های كشور رسید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، فردین عینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد: رییس گروه حفاظت اداره كل موزه های كشور به تازگی در سفری به اردبیل از وضعیت مرمت اشیا تاریخی بازدید و بر مرمت آنها تصریح كرد.
او تصریح كرد: این تاییدیه به لحاظ فنی، علمی و كیفی صادر شده و به دنبال تلاش كارشناسان موزه در مرمت اشیا تاریخی حاصل شده است.
مسئول موزه های استان اردبیل اظهار داشت: مرمت اشیای تاریخی مطابق اصول فنی و ضوابط تعریف شده انجام می گردد و در عین حال مطابق ضوابط باید بخش مرمت شده مجزا از شی تاریخی باشد.
عینی اضافه كرد: مرمت اشیای تاریخی پس از هفت سال وقفه انجام شده و یكی از لزوم های صیانت از آثار تاریخی است.
وی افزود: اشیای موجود در مخازن موزه های استان در بعضی مقاطع زمانی نیازمند مرمت هستند و در صورت تامین اعتبار مناسب، مرمت سایر اشیا هم در دستور كار قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: امسال به همت كارشناسان 2 هزار اثر تاریخی در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی استان ساماندهی و به ثبت رسید.
او اضافه كرد: همینطور ثبت حدود 2 هزار اثر دیگر همچون آثار تاریخی شهرستان خلخال و آثار جستجوهای اخیر دیرینه شناسی در دستور كار است كه در صورت تامین اعتبار ساماندهی و ثبت آن عملیاتی خواهد شد.
به گفته مسئول موزه های استان اردبیل، در مرحله اول ساماندهی آثار اصیل تاریخی عملیاتی شده و در فازهای بعدی آثار بدل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عینی اضافه كرد: ثبت آثار در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی منجر به حفاظت اصولی و نگهداری آثار شده و در خلال روند صحیح مرمت آثار موثر است ولی امكان جابجایی آثار بعد از ثبت وجود ندارد.
استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مكان های تاریخی بیشمار همچون موزه و گنجینه می باشد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی اردبیل می باشد كه موزه این شهر هم در آن واقع است.
6018/ 1257


1397/08/14
12:09:15
5.0 / 5
4833
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستانی , تاریخ , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری