معاون گردشگری كشور:

اجلاس جهانی گردشگری همدان گواه ناتوانی آمریكا در محدود كردن ایران است

اجلاس جهانی گردشگری همدان گواه ناتوانی آمریكا در محدود كردن ایران است آثارنیوز: تهران- معاون گردشگری كشور اظهار داشت: برگزاری چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان با 60 میهمان از 26 كشور نمونه ای از ناتوانی های آمریكا از محدود كردن ارتباطات ایران است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، ولی تیموری روز یكشنبه در نشست خبری چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در تالار فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار نمود: گردشگری در شرایط تحریم های آمریكا، علاوه بر كاركردهای معمول، نقش موثری در خنثی سازی حربه آمریكا و مقاومت ملی ما دارد.
وی اضافه كرد: گردشگری ابزاری كارآمد در خدمت دیپلماسی است و می تواند فریاد مظلومیت ما را به گوش جهانیان برساند.
وی اظهار داشت: در محافل بین المللی از گردشگری بعنوان ابزاری كارآمد برای تعامل، تفاهم و صلح استفاده می گردد و ما با مدد جستن از همین خصوصیت مهم در مقابل تصویرسازی های غیرواقعی آمریكا خواهیم ایستاد.
تیموری تصریح كرد: ما دو نوع عضویت در سازمان جهانی گردشگری داریم یكی عضویت رسمی و دیگری عضویت وابسته كه عموما بخش های خصوصی گردشگری كشورها را شامل می گردد.
معاون گردشگری كشور اضافه كرد: از رویدادهای جنبی این اجلاس، می توان به برگزاری سمینار بین المللی بهره گیری فرهنگی از تكنولوژی های جدید اطلاعات و ارتباطات با مبحث گردشگری فرهنگی اشاره نمود كه با شعار جهانی امسال گردشگری یعنی «گردشگری و تحولات دیجیتال» مطابقت دارد.
وی اظهار داشت: در این رویداد، نمایشگاه تخصصی از استارتاپ های گردشگری و فناوری های دیجیتالی گردشگری هم برگزار می شود.
تیموری اظهار داشت: چالش اصلی صنعت گردشگری ما ضعف رسانه ای و عدم توفیق عرضه تصویر واقعی از جامعه امروز ایران است.
او با ابراز تاسف از مغفول ماندن بحث رسانه ای در گردشگری، خاطرنشان كرد: ما باید با تقویت مناسبات رسانه ای تلاش نماییم تا در بازار رقابت گردشگری به دیگر رقبای بین المللی نبازیم.
معاون گردشگری كشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص چرایی عدم بهره برداری مطلوب از میزبانی رویدادهای بین المللی گردشگری نظیر تبریز 2018 و همدان 2018، خاطرنشان كرد: ما به برگزاری این رویدادها نیاز داریم و هنوز بنا به شرایط موجود نتوانسته ایم استفاده كاملی از اینها داشته باشیم ولی امیدواریم از این پس چنین شود.
وی افزود: حضور در عرصه های جهانی و برنامه هایی اینچنینی علاوه بر ثمرات مرسوم می تواند در عرضه كمك های فنی و مشورتی و هم تدوین یك برنامه راهبردی برای گردشگری ما موثر باشد.
تیموری اظهار داشت: با سازمان جهانی گردشگری برای تدوین برنامه راهبردی گردشگری با حضور و تاثیرگذاری ایران در سطح بین الملل توافق كرده ایم.
وی خاطرنشان كرد: در اجلاس جهانی همدان، چهره های بین المللی با اشتهار علمی در حوزه گردشگری هم حضور پررنگی در این رویداد تخصصی خواهند داشت.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، ایران با میزبانی همدان از 21 تا 25 آبان برای اولین بار پذیرای نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) خواهد بود.
امروز 557 نفر از 157 كشورعضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی هستند كه سهم ایران از این تعداد هم اكنون 16 عضو است.
فراهنگ** 3079** 9053


1397/08/13
11:52:36
5.0 / 5
4728
تگهای خبر: بنا , تصویر , صنایع دستی , صنعت گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری